Akú stopu zanecháš v digitálnom svete?

stopa5

Kto vie lepšie ako mama, čo znamená zanechať v srdiečku stopu.

Na mnoho vecí a udalostí si už určite zabudla. Ale nikdy nezabudneš na moment, keď si uvidela svoje dieťatko. A ak nemáš ešte detičky, na sto percent máš aj Ty v živote jedinečné momenty.

Že ako to súvisí s online podnikaním? Čítaj ďalej…

.

# V životoch iných (aj zákazníkov) zanechávame stopy.

Tak ako túžiš po šťastí, láske, po uznaní a pochvale, po tom istom túžia aj ľudia okolo Teba.

Tvoja rodina, priatelia, zákazníci a obchodní partneri, možno na veľa vecí zabudnú, nebudú si pamätať čo si hovorila a čo si spravila. Ale budú si pamätať ako sa s Tebou cítili a aké emócie si v nich vyvolala.

Preto buď vždy pozitívna a vyjadruj sa pekne 🙂

Keď sa rozprávaš, či píšeš s potencionálnym zákazníkom, počúvaj ho. Nech je pre Teba ten najdôležitejší.

Môžeš sa naučiť rôzne techniky predaja, ale ak sa Ti ľudia budú vyhýbať, rýchlo skončíš.

Mám tú česť poznať ľudí, ktorí svoju prácu vykonávajú s láskou a túto lásku vysielajú aj smerom k zákazníkom. A preto viem, že je to veľmi dôležitá ingrediencia úspešného podnikania.

Polož si otázku:

„Ako môžem spríjemniť deň ľudom okolo mňa, ako môže môj produkt iných urobiť šťastnejšími, ako môžu moje slová pozitívne ovplyvniť ich život?“

# Vedela si o tom, že sa dá zanechať aj digitálna stopa?

Ak chceš byť aktívna online, musíš s tým rátať.

Čo raz v online svete zverejníš, bude vonku.

A nie je jedno, aká tá stopa je. Môžeš urobiť hneď skúšku a zadaj svoje meno do Googlu. Čo tam nájdeš?

Ľudia chcú vidieť Teba, aká si v skutočnosti. No veľa krát sa stáva, že sa necháme uniesť pozitívnou odozvou a nedávame pozor na súkromné veci.

Snaž sa minimalizovať dôverné informácie o sebe a svojej rodine (hlavne tie intímne, kedy nie ste doma a info o majetkovom pomere). Každý zverejnený údaj či fotografia sa v okamihu jej zverejnenia stáva nekontrolovateľným prvkom. Uvažuj vždy tak, či by si danú informáciu uverejnila na výveske vášho mesta.

Vystrašila som Ťa?

Nebol to môj úmysel. Práve naopak!

 

# Škoda by bolo nevyužiť výhody online marketingu.

 Cez internet vieš osloviť obrovské množstvo ľudí, nielen na Slovensku ale na celom svete.

Ak to robíš dobre, si zaujímavá a príťažlivá osoba, zákazníkov budeš priťahovať  AKO MAGNET!

Reklama cez sociálne siete je jedna z najlacnejších.

A v neposlednom rade vieš zistiť dôležité informácie o ľuďoch, ktorým sa Tvoje príspevky páčia.

.

Aby si z Tvojej online prítomnosti mala iba výhody, od dnes dbaj na to, čo zverejníš. Prehodnoť všetko a buď si vedomá toho, čo a prečo to robíš.

 

Ak chceš podnikať, budeš musieť dať o sebe vedieť.

Budeš musieť komunikovať so zákazníkmi a budeš musieť privádzať čo najviac ľudí na svoju predajnú stránku.

Preto do dennej aktivity zaraď aj zanechávanie VEDOMÝCH digitálnych stôp.

.

Všade a tak často, ako sa len dá!

 

Sociálne siete

(Sú zadarmo, začať môžeš s nimi)

Poskytujú príležitosť prezentovať Tvoje podnikanie väčšiemu publiku.

.

Propaguj seba ako osobu a zároveň podnikateľský model, ktorý zastupuješ.

 

Sú ideálnym nástrojom na udržiavanie kontaktov a zároveň vieš nadviazať nové kontakty s podobne zmýšľajúcimi ľuďmi.

Aj keď nebudeš aktívna na všetkých sociálnych sieťach, zaregistruj sa a nechaj tam odkaz na Fanpage alebo webku. Uvidíš, že aj odtiaľ Ti príde návšteva (a po čase aj zákazník).

Na tému aké sociálne siete existujú, kedy ktorý sa Ti oplatí využívať a ako s nimi správne pracovať, pripravujem článok. .

Dnes iba taký malý prehľad:

Facebook

-je jednoznačne najrozšírenejšou sociálnou sieťou na celom svete

Ak už máš FB účet, odstráň nevhodné fotky a skontroluj si nastavenie súkromia.

Kým osobný profil Ti povoľuje mať 5000 kontaktov a má obmedzené možnosti,  Fanpage povoľuje mať firemný profil s neobmedzeným množstvom kontaktov, štatistiky, možnosti reklamy a tak osloviť masy.

Super videá o FB uverejnil Martin Mažár

YouTube

-popularita videí stále rastie. Môžeš si video nahrať na mobil a uverejniť na YouTube.  Alebo môžeš vysielať online cez Hangouts.

O tom, ako mať z natáčania videí radosť , hovorí Miriam Štolfová

Twitter

-je mikroblogovacia platforma a slúži hlavne na zdieľanie krátkych správ.

O tom, ako a prećo si založiť účet, píše  Peter Čelko

Linkedin

-je profesionálna platforma, kde môžeš predstaviť svoje schopnosti a profesionálne úspechy. Niečo ako životopis. Uvádzaš vzdelanie, pracovné skúsenosti. Slúži na spájanie spolupracovníkov, spolužiakov a biznis partnerov.

Viac znova od Peťa Čelka

Pinterest

-platforma, ktorá je ako online katalóg obrázkov. Na svoju nástenku môžeš pripnúť, čo len chceš. Zaujímavé obrázky, články, návody, podnikateľské nápady. Zatrieď ich do položiek a nazvi ich výstižne.

Zaujal na článok, ktorý píše Petra Rusnáková

 

Instagram

-je zameraný prevažne na fotografie. Fotky sa pridávajú mobilom, môžeš ich upraviť rôznymi filtrami a docieliť  tak profesionálny vzhľad.

O Instagrame zaujímavo píše Tomáš Nagy

 

(Spomenula som sociálne siete, len tak okrajovo.  Okrem vyššie spomínaných sú samozrejme ďalšie)

 

Pozri si všade podmienky používania, príspevky a komentáre pridávaj vždy v súlade s pravidlami!

Jednotlivé sociálne siete môžeš medzi sebou prepojiť a na svoju webstránku umiestni ikony. Čím viac  to premixuješ, tým to bude mat väčší efekt.

Odkazovať na svoj web, Fanpage alebo biznis profil môžeš aj tak, že budeš komentovať príspevky ďalších užívateľov.

Na internete sú rôzne diskusné fóra ale komentovať môžeš aj články na weboch, ktoré Ťa zaujali.


Komunikuj vždy slušne, dávaj hodnotu a zanechávaj pozitívnu stopu v súlade s Tvojím posolstvom.

A ľudia Ťa budú nasledovať! 🙂


Prečítaj si súvisiaci článok  o tom, ako pracovať na Tvojej virtuálnej identite =>> TU

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *