Lenka Čelková: špecializujte sa na jednu vec

lenka3

Lenku Čelkovú som spoznala ako pôvabnú manželku úspešného online marketéra. Až neskôr som zistila, že Lenka  „v pozadí“ odvádza obrovskú prácu a vďaka nej sa zviditeľňujú a zarábajú (čoraz viac) mnohé online projekty.  Zaujímalo ma, čo to vlastne robí a tak som ju vyspovedala. 

Ahoj Lenka. Môžeš nám povedať viac o sebe a o svojom podnikaní?

Lenka Som online marketérka už 3 roky.

Viac ako 2 roky som sa venovala obsahovému marketingu, hlavne spravovaniu fanpage. Zistila som však, že viac má baví prinášať výsledky, merať, testovať a zarábať peniaze klientom.

Takže som sa sústredila na platenú reklamu na Facebooku (alebo PPC). V tom vidím môj zmysel.

Kto Ti pomohol v začiatkoch, pomáha teraz a kto Ťa inšpiruje?

Úplne najviac mi pomáha, podporuje, mentoruje a inšpiruje môj manžel, Peťo. Nebudem tajiť, že on ma naučil takmer všetko, čo viem, a vďaka jeho podpore som dnes tam, kde som . A len on vie, aké je to so mnou občas strašne ťažké 😀  (smiech).

Marketingovo sa veľa učím od Dana Kennedyho a Russela Brunsona. Dan je taký starší marketér zameraný na priamy marketing (direct response marketing). To je taký, kde vlastne robíš len to, čo ti v biznise prináša peniaze (veľmi jednoducho povedané).

Russel je známy funnel hacker J Je to človek zameraný na predajné stratégie a tzv. Predajné lieviky. Ale o tom niekedy inokedy. Veľkú časť od Russela používa napríklad Erik Hoffman, takže aj od neho.

Fúú…musím si ich vygoogliť. Poznám iba tvojho Peťa a Erika 🙂 

Aby som neostala iba pri chlapcoch a vniesla aj trochu ženskej energie, prečítala som naposledy veľa od Kim Walsh o tom ako robiť reklamy na Facebooku, ako spravovať fanpage a celkovo ako sa orientovať na spomínaný direct response marketing na sociálnych sieťach.

Ja som ale známa tým, že sa dosť malo vzdelávam a viac skúšam 😀

 

A teraz poďme na marketingové nástroje. Ktoré využívaš a ako propaguješ svoje podnikanie a seba?

Musím sa priznať, že v mojom prípade platí pravidlo: ”Kováčova kobyla chodí bosá”. 😀

Mám svoj vlastný web, ktorý prerábam (po predchádzajúcom pol ročnom vyrábaní).

Skôr na FB sa zdržiavam v online komunitách, ako sú Učíme sa podnikať, Umenie predávania cez internet a Marketéri, copywriteri a SEO optimalizátori. Tam pozerám, s čím asi majú podnikatelia problémy, čo sa pýtajú, a zbieram si inšpirácie na články…

A keďže najlepšie u mňa fungujú referencie, tak sa proste spolieham, že moji klienti hovoria ďalej o práci, ktorú odvádzam.

Samozrejme uvedomujem si, že takto sa to vždy nedá a že s tým mojim marketingom musím niečo robiť 😀

 

A čo rodinný život? Ako sa Ti darí skĺbiť ho s prácou?

Lenka a PeťoMomentálne by sa dalo povedať, že aj ja aj môj manžel Peťo, žijeme prácou. Takže moje večerné posedávanie pri počítači plne chápe. Lenže občas zabúdam vypnúť, vtedy je pre mňa taký pripomienkovač, že mám aj viac ako prácu. To isté robí aj náš psík, Lola. Ona mi veľmi rýchlo pripomenie, že sa chce hrať alebo ísť von. A jej nevysvetlíš, že musím ešte 15 minút pracovať na kampani  🙂

Niekoľko týždňov nám s Peťom vydržali aj offline víkendy, kedy sme si len čítali, boli prítomní jeden pre druhého….

Veľa ľudí považuje motivačné omaľovánky za trend, no mne napríklad vyfarbovanie mandál od I Can Academy skvele pomáha odreagovať sa, vypustiť všetko z hlavy a sústrediť sa na 1 činnosť.

 

Čo by si odporučila začínajúcim podnikateľom? Alebo podnikateľom čo chcú robiť online marketing?

V prvom rade sa sústreďte na zarábanie peňazí, potom na značku, dobré meno a všetko ostatné.

Keď máte nastavený predajný systém, cinkajú vám peniaze na účte, tak sa oveľa ľahšie pracuje na brandingu.

 

Čo by si chcela vedieť, keď si mala 20?

Podnikaj, nauč sa jednu vec a poriadne, špecializuj sa. Nauč sa oddychovať, pracovať so svojou energiou efektívne, z času na čas si prečisti hlavu.

Neplánujem toľko ciele, čo bude. Užívaj si prítomný moment najviac ako sa dá 🙂

Naozaj by som si priala, aby mi toto niekto povedal pred piatimi rokmi 🙂


Lenka, ďakujem za rozhovor 🙂

Ak máte otázky, pýtajte sa.

A ak sa vám rozhovor páčil, zdieľajte ho s priateľmi