fbpx

V životoch iných (aj zákazníkov) zanechávame stopy.

Tak ako túžiš po šťastí, láske, po uznaní a pochvale, po tom istom túžia aj ľudia okolo Teba.

Tvoja rodina, priatelia, zákazníci a obchodní partneri, možno na veľa vecí zabudnú, nebudú si pamätať čo si hovorila a čo si spravila. Ale budú si pamätať ako sa s Tebou cítili a aké emócie si v nich vyvolala.

Keď komunikuješ s potencionálnym zákazníkom, počúvaj ho. Nech je pre Teba ten najdôležitejší. A keď sa prihováraš cez blog, video alebo cez príspevky na socialných sieťach, myslí na hodnotu, ktorú chceš odovzdať. Môžeš sa naučiť rôzne techniky predaja, ale ak zabudneš na zákazníkov a pred očami budeš mať iba vidinu zisku, rýchlo skončíš.

Mám tú česť poznať ľudí, ktorí svoju prácu vykonávajú s láskou a túto lásku vysielajú aj smerom k zákazníkom. A napriek tomu, že v marketingu nevynikajú, darí sa im.  

Polož si otázky:

„Ako môžem spríjemniť deň ľudom okolo mňa? Ako im viem pomôcť? Ako môžu moje príspevky a slová pozitívne ovplyvniť ich život?“

Zanechávaš za sebou digitálne stopy.

Čo raz v online svete zverejníš, bude vonku. Môžeš urobiť hneď skúšku a zadaj svoje meno do Googlu. Čo tam nájdeš?

Snaž sa minimalizovať dôverné informácie o sebe a svojej rodine. Každý zverejnený údaj či fotografia sa v okamihu jej zverejnenia stáva nekontrolovateľným prvkom. Uvažuj vždy tak, či by si danú informáciu uverejnila na výveske vášho mesta.

Vystrašila som Ťa?

Nebol to môj úmysel. Práve naopak!

Ty môžeš vedome menežovať, čo o Tebe môžu a nemali by vedieť. Máš vplyv na to, čo si o Tebe myslia. Budovanie značky je proces, pri ktorom sa vytvára a upevňuje jedinečný obraz Teba ( osobná značka) a Tvojej firmy alebo produktu v mysliach zákazníkov. Je to o tom, ako si Tvoju značku spájajú s určitými hodnotami, emóciami a očakávaniami. 

Online vieš osloviť obrovské množstvo ľudí.

Ak to robíš dobre, si zaujímavá a príťažlivá osoba, zákazníkov budeš priťahovať  AKO MAGNET!

Aby si z Tvojej online prítomnosti mala iba výhody, od dnes dbaj na to, čo zverejníš. Prehodnoť všetko a buď si vedomá toho, čo a prečo to robíš.

Ak chceš podnikať, budeš musieť dať o sebe vedieť. Preto do dennej aktivity zaraď aj zanechávanie VEDOMÝCH digitálnych stôp. Všade a tak často, ako sa len dá!

Aby bola Tvoja značka ľahko rozpoznateľná, je dôležité mať konzistentný vizuálny štýl. To zahŕňa farby, písmo, logo a ďalšie grafické prvky. Tieto prvky by mali byť použité vo všetkých materiáloch, od vizitiek cez webstránku až po sociálne médiá.

Dobrá značka je o vzťahoch. Snaž sa budovať dlhodobé vzťahy so svojimi zákazníkmi tým, že im poskytneš vynikajúci servis, budeš komunikovať s nimi a počúvať ich potreby. Spokojní zákazníci sú najlepšou reklamou a pomôžu Ti budovať silnú značku.

Sociálne siete

Sociálne médiá sú dnes jedným z najefektívnejších nástrojov na budovanie značky. Vytvor si profily na relevantných platformách (Facebook, Instagram, Twitter) a pravidelne pridávaj obsah, ktorý bude zaujímavý pre zákazníkov. 

Aj keď nie si aktívna na všetkých sociálnych sieťach, zaregistruj sa a nechaj tam odkaz v podobe prepojenia na tvoju Fanpage alebo webstránku. Zvyšuješ tým šancu, že Ti príde návšteva (a po čase aj zákazník).

Dnes iba taký malý prehľad:

Facebook

-je jednoznačne najrozšírenejšou sociálnou sieťou na celom svete

-umožňuje zdieľať rôzne druhy obsahu, od textových príspevkov, cez fotografie a videá, až po živé vysielania. Táto rôznorodosť Ti dáva možnosť byť kreatívny a zaujímavý pre svojich priateľov a sledujúcich.

-obrovské množstvo skupín a komunít zameraných na rôzne záujmy a témy. Tieto skupiny Ti umožňujú nadviazať kontakty s ľuďmi, ktorí majú rovnaké záujmy ako Ty, a zdieľať s nimi svoje názory a skúsenosti.

– ponúka rôzne nástroje a funkcie, ktoré Ti pomôžu pri marketingu a predaji.

-je skvelým nástrojom na udržiavanie si kontaktov so svojimi priateľmi, rodinou a kolegami. Môžeš sledovať ich životy, vieš kedy čo potrebujú a komunikovať s nimi prostredníctvom správ alebo komentárov.

Instagram

– je to platforma založená na vizuálnom obsahu, čo znamená, že sa tu zdieľajú fotografie a videá. Vizuálny obsah má obrovskú silu v tom, že dokáže rýchlo a efektívne komunikovať myšlienky a emócie. 

-prioritne sa na IG pracuje s mobilom

-možnosť spolupráce s influencermi, s veľkým počtom sledujúcich. Spolupráca s vhodným influencerom môže priniesť veľký nárast aj Tvojej viditeľnosti a dôveryhodnosti.

-neustále prináša nové funkcie a inovácie, ktoré vám umožňujú byť kreatívni a experimentovať s rôznymi formátmi obsahu.

YouTube

– je druhý najväčší vyhľadávač na svete (hneď po Googli) a tretia najnavštevovanejšia stránka na internete.

-poskytuje platformu, kde môžeš vytvárať a zdieľať videá, ktoré hovoria príbeh Tvojej značky a ukazujú Tvoj produkt alebo službu v akcii. Týmto spôsobom môžeš dosiahnuť väčšiu emocionálnu väzbu so svojím publikom a vytvoriť silnejší vzťah medzi nimi a Tvojou značkou.

-je to aj o interakcii s komunitou. Mnoho úspešných YouTuberov si vybudovalo lojálnu základňu fanúšikov, ktorí sa aktívne zapájajú do diskusií, komentujú videá a zdieľajú ich so svojimi priateľmi.

-YouTube je vlastnený spoločnosťou Google, čo znamená, že videá na tejto platforme majú veľkú šancu dostať sa na vrchol výsledkov vyhľadávania. Optimalizáciou Tvojho obsahu pre YouTube a Google môžeš zvýšiť svoju digitálnu stopu a zviditeľniť svoju značku pre širšie publikum.

-ponúka aj možnosti monetizácie. Môžeš zarobiť peniaze prostredníctvom reklám, sponzorstiev alebo predaja vlastných produktov a služieb.

Linkedin

-Je to ako nekonečná konferencia, kde môžeš získať nové poznatky, nájsť inšpiráciu a rozvíjať svoje schopnosti.

-je ideálnym miestom na nadviazanie kontaktov s ľuďmi z Tvojho oboru alebo s tými, ktorí majú podobné záujmy. Môžeš sa pripojiť k skupinám, kde sa diskutuje o témach, ktoré Ťa zaujímajú, a nadviazať vzťahy s ľuďmi, ktorí Ti môžu pomôcť v Tvojej kariére. Networking na Linkedine je ako virtuálne podanie ruky – môžeš sa zoznámiť s novými ľuďmi a udržiavať si vzťahy s tými, ktorých už poznáš.

-je skvelým zdrojom pracovných príležitostí. Mnoho spoločností zverejňuje svoje voľné pozície priamo na Linkedine, čo Ti umožňuje rýchlo a jednoducho sa prihlásiť na ponuky, ktoré Ťa zaujímajú.

Pinterest

-platforma, ktorá je ako online katalóg obrázkov. Na svoju nástenku môžeš pripnúť, čo len chceš. Zaujímavé obrázky, články, návody, podnikateľské nápady. Zatrieď ich do položiek a nazvi ich výstižne.

-na rozdiel od iných sociálnych sietí, kde sa príspevky rýchlo strácajú v čase, na Pintereste majú “piny” dlhodobý efekt. Keď niekto uloží Tvoj pin na svoju nástenku, zostane tam navždy (pokiaľ ho neodstráni) a môže ho tak objaviť aj o mesiac, rok alebo ešte neskôr. To znamená, že Tvoja značka a produkty môžu byť stále aktuálne a prístupné pre nových návštevníkov.

-umožňuje jednoduché prepojenie Tvojich pinov s Tvojou webovou stránkou alebo blogom. 

-môžeš tiež sledovať aktuálne trendy a inšpirovať sa tým, čo je práve populárne.

(Spomenula som sociálne siete, len tak okrajovo.  Okrem vyššie spomínaných sú samozrejme ďalšie)

Pozri si všade podmienky používania, príspevky a komentáre pridávaj vždy v súlade s pravidlami!

Jednotlivé sociálne siete môžeš medzi sebou prepojiť a na svoju webstránku umiestni ikony. Čím viac  to premixuješ, tým to bude mat väčší efekt.


Komunikuj vždy slušne, dávaj hodnotu a zanechávaj pozitívnu stopu v súlade s Tvojím posolstvom.

A ľudia Ťa budú nasledovať! 🙂