Ideálny klient
Poznanie vášho ideálneho klienta je kľúčovým krokom pri tvorbe obsahu na sociálnych sieťach, pretože vám umožňuje presne cieliť na jeho potreby a záujmy. Týmto spôsobom môžete zabezpečiť, že váš obsah bude relevantný, hodnotný a priláka pozornosť práve tých, ktorí sú pre vás najdôležitejší.
Keď poznáte vášho ideálneho klienta, viete lepšie formulovať otázky a zadávať prompty, ktoré ich oslovia a motivujú k interakcii. Vaším cieľom je vytvoriť obsah, ktorý rieši ich problémy, ponúka rady a inšpiráciu a prináša hodnotu. Vďaka tomu si budujete lojálnu a angažovanú komunitu, ktorá bude chcieť nasledovať vaše rady a pristupovať k vašim ponukám.
Zamyslíte sa:
- Demografické údaje: Poznáte vek, pohlavie, vzdelanie a ďalšie demografické charakteristiky vašej cieľovej skupiny?
- Záujmy a ciele: Čo ich zaujíma? Aké ciele chcú dosiahnuť vo svojom podnikaní?
- Problémy a výzvy: S čím sa zápasia? Aké problémy sa im darí riešiť?
- Jazyk a tón: Ako sa vyjadrujú? Aký štýl komunikácie preferujú
- Technologické znalosti: Aké sú ich znalosti v oblasti online technológií a nástrojov?
- Cieľové médiá: Na akých sociálnych sieťach sa pohybujú? Akým obsahom sa radi zaoberajú?
Poznanie vášho ideálneho klienta vám poskytuje základ pre vytváranie efektívnych a zmysluplných prompov, ktoré následne prilákajú správnych ľudí a umožnia vám budovať silný vzťah s cieľovou skupinou.
ÚLOHA I
Zadajte prompt:
Prompt: 〈Som … Moja cieľová skupina sú … Aké sú 3 najdôležitejšie segmenty vrámci tejto cieľovej skupiny?〉
… doplňte
ÚLOHA II
Zadajte prompt:
Prompt: 〈Si marketingový špecialista. Na základe nasledujúcich údajov mi zadefinuj podrobne ideálného klienta podľa segmentu č. … Aké má problémy, čo ho trápi, čo ho hnevá, čo ho teší, aké má túžby a priania. Navrhni aj ďalšie kritéria. Použi jednoduchý a neformálny tón.
Som: ... Pomáham (komu a ako): ... Dôležité informácie o klientovi: …〉
… doplňte
ÚLOHA III
Zadajte prompt:
Prompt: 〈Si profesionálny copywriter. Napíš denníček ideálného klienta. Môj ideálny klient je … Rozpíš jeho problémy, trápenia, čo ho hnevá, čo ho teší, aké má túžby a priania. Použi emotívny tón.〉
… doplňte
ÚLOHA IV
Zadajte prompt:
Prompt: 〈Chcem sa viac dozvedieť o hodnotách a presvedčeniach môjho ideálneho klienta v súvislosti s mojim produktom. Môj ideálny klient je … Môj produkt je …〉
… doplňte
ÚLOHA V
Zadajte prompt:
Prompt: 〈Potrebujem viac informácii o nákupných zvykoch môjho ideálneho klienta v súvislosti s mojim produktom. Môj ideálny klient je … Môj produkt je …〉
… doplňte
Ak chcete získať ešte hlbšie pochopenie, môžete zvážiť aj vytvorenie ankety alebo dotazníka pre vašich existujúcich alebo potenciálnych klientov. Týmto spôsobom môžete priamo komunikovať s vašou cieľovou skupinou a získať cenné pohľady.
ÚLOHA VI
Zadajte prompt:
Prompt: 〈Pomôž mi vytvoriť dotazník spokojnosti pre mojich zákazníkov. Dotazník nech obsahuje 5 otázok. Použi ... tón.〉
… doplňte
ÚLOHA VII
Zadajte prompt:
Prompt: 〈Aké sú 3 najčastejšie obavy môjho cieľového klienta?. Môj cieľový klient je ... 〉
… doplňte
Prompt: 〈Napíš na tieto obavy v troch vetách text na zvládanie námietok. Použi … tón. 〉
… doplňte
ÚLOHA VIII
Zadajte prompt:
Prompt: 〈Môj klient má túto konkrétnu námietku: ... Čo mám odpovedať? Použi ... tón.〉
… doplňte