Vyberte stranu

Mnohí sa rozhodnú pre online prácu pravé preto, že sú introverti. Ak je to aj tvoj prípad, teraz ťa pravdepodobne sklamem. Aj pri online práci bude potrebné nadväzovať nové kontakty a komunikovať s ľuďmi.

Ale nezúfaj, povediem Ťa za rúčku a naučím ťa, ako komunikovať s ľahkosťou.

Naša úloha je pestovať medziľudské vzťahy a vybudovať most medzi nami a našimi klientmi a obchodnými partnermi.

Sám človek veľa nezmôže.

Nie je nič smutnejšie, ako keď mi niekto povie: „vieš, ja nikoho nepoznám…ja som bola dlho na materskej…“ Keď som bola na materskej ja, tak som sa zoznámila každý deň s novými rodičmi na detskom ihrisku, ale aj na mamičkovských diskusných fórach.

Neskôr som sa zoznamovala na rodičovskom združení, v obchode a aj v dopravných prostriedkoch.

Maj otvorené oči a uši, príležitosti sú na každom kroku..

V prvej fáze si spíš zoznam ľudí, ktorých poznáš OFF.

Je to pre tvoj dobrý pocit, aby si sa zbavila tej smiešnej predstavy, že nikoho nepoznáš. Začni rodinou, priateľmi, susedmi, spolužiakmi…=>> TU  a TU nájdeš pomôcky.

Vypíš si kontakty z mobilu a zisti, kto každý z týchto známych je na Facebooku alebo iných sociálnych sieťach. A začni na tom pracovať, aby si ich všetkých pridala (za priateľa).

Ak chceš pracovať online, odteraz si súkromie budeš strážiť nastaveniami, ktoré ťa naučím.

S dvadsiatimi priateľmi na FB sa nedá začať podnikať online. Vlastne dá sa, ale bude ťa to stáť veľa peňazí. A my predsa chceme ušetriť a zarobiť!

Okrem toho, že budeš vyhľadávať známych na sociálnych sieťach, je potrebné nadväzovať nové kontakty. Tu si už ľudí starostlivo vyberaj a nepotvrdzuj priateľstvo každému!!!

Tajomstvo úspešného budovania online databázy kontaktov je v plánovaní a v tom, že vedome prehodnotíš každý svoj krok v online svete.

Musíš si zadefinovať, koho hľadáš práve teraz.

  • potrebuješ pomoc pri rozbehu podnikania? Kto ti v tom vie pomôcť , poradiť?
  • potrebuješ zákazníkov? Kto je tvoja cieľová skupina, kde ich nájdeš?
  • hľadáš partnerov? S kým by si rada spolupracovala? Akí by mali byť? O čo sa zaujímajú? Kde ich nájdeš?

Pred tým, ako tých ľudí oslovíš s prosbou alebo ponukou, je dobre nadviazať vzťah. Buď stále profíčka, tvoja komunikácia nech je osobná a na úrovni. Pred tým, ako niekomu napíšeš, prezri si jeho osobný profil a zisti, čo rieši aktuálne.

Až potom mu napíš súkromnú správu:

  • oslov ho po mene,
  • ak to nie je jednoznačné, tak mu pripomeň odkiaľ sa poznáte (z nejakého podujatia, z FB skupiny, z diskusného fóra…),
  • napíš mu niečo osobné, čím ťa zaujal, vychádzaj z toho, čo si videla na jeho profile (napríklad fotky z dovolenky, zaujímavý status…),
  • polož pár správných otázok (o tom nieskôr). A napíš, že ešte sa ozveš lebo ťa zaujíma, ako sa udalosti v jeho živote vyvíjajú,
  • rozlúč sa čo najskôr, nikto nemá rad, ak ho niekto zdržiava.

Ak ti niekto napíše, snaž sa odpovedať do 24 hodín. To neznamená, že musíš visieť na nete nonstop a odpísať hneď.

Ak je možné, vyhraď si určitý čas, kedy budeš kontaktovať a kedy budeš odpovedať na správy. Iba pravidelnou a trpezlivou prácou vieš nájsť tých správnych ľudí.

Čas určený na upevňovanie a rozširovanie zoznamu kontaktov je veľmi dobrá investícia do tvojho online podnikania.

Aj vy by ste chceli napísať hosťovský príspevok pre tento blog?

Napíšte mi mail na info/zavinac/onlinemama.sk alebo ma kontaktujte cez sociálne siete

Beáta Záhumenská

Ak sa nevzdáš, výsledky prídu

Ak sa nevzdáš, výsledky prídu

Každá z nás má svoj príbeh, svoju cestu. Ich spoločným znakom je, že málokedy je bez prekážok. To vám potvrdí aj online podnikateľka Lucka Vojček, ktorú som vyspovedala o jej začiatkoch. Sympatickú Lucku som spoznala na stretnutí, kde sa zišli ľudia, ktorých spájalo...

prečítajte si viac